# import modulu pro želví grafiku import turtle # import funkce "randint()" pro náhodné rozhodování from random import randint # # A) výpočet 4. generace Kochovy vločky # # startovní generace stará_generace = 'F' # výpočet několika nových generací for i in range(1, 5): # výpočet jedné nové generace nová_generace = '' for znak in stará_generace: match znak: case 'F': # náhodně vybereme ze tří možností vývoje match randint(1, 3): case 1: nová_generace += 'F+F--F+F' case 2: nová_generace += 'F-F++F-F' case 3: nová_generace += 'F+FF-F' case _: # všechny ostatní znaky zkopíruj nová_generace += znak print(i, ':', nová_generace) # prohození generací v proměnných pro potřeby výpočtu stará_generace = nová_generace # # B) vykreslení 4. generace Kochovy vločky # # posun želvy do lepší startovní pozice turtle.teleport(-300, 0) # rychlejší kreslení turtle.speed(0) # předpis pro kreslení předpis = nová_generace # smyčka, která prochází předpis znak po znaku (tedy příkaz po příkazu) for znak in předpis: match znak: case 'F': turtle.forward(10) # 10 kroků dopředu case '+': turtle.left(60) # otočení o 60° doleva case '-': turtle.right(60) # otočení o 60° doprava # hlavní čekací smyčka GUI turtle.mainloop()