Python
~ tahák pro Python 3.x
~ Python Enhancement Proposals (PEPs), především pak PEP 8 -- Style Guide for Python Code
Komentovaná řešení
~ rozpoznávání samohlásek
~ výpis Fibonacciho posloupnosti
~ součet prvků v seznamu
~ slovník písmen v textu
Nástroje
~ výukové: Karel (webová implementace jazyka Karel v češtině) a Guido van Robot (Karel v Pythonu)
~ distribuce Pythonu: Python.org (hlavní), MiniConda (alternativní „se vším všudy“)
~ pythoní shelly: DreamPie (grafický shell s víceřádkovou historií)
~ pythoní IDE: PyScripter (pro Windows), Spyder (IDE specificky zaměřené na vědeckou práci), PyCharm (ultimátní programátorské IDE; volná verze Community Edition)
~ textové editory: Notepad2 (minimalistický), PSPad (český), Notepad++ (programátorský), Sublime Text (placený), CotEditor (pouze MacOS)
~ SQLite: SQLite.org, DB Browser for SQLite
~ regexpy: kiki-re (GUI pro vizuální testování regexpů)
open()
, iterace po řádcích for-in
, řetězcové metody strip()
a split()
, formátování výstupu f''
)
next()
)
sorted(key=)
a výhody pojmenované n-tice collections.namedtuple
[:]
, replace()
, int()
)
print(file=)
input()
a sys.argv
(po slajd 7)
Během kurzu se objeví nějaké nedořešené problémy, které vás nechám dopracovat doma. A na jejich základě pak nějak rozdělím klasifikované zápočty.
hrana=hrana+7
<220, -200>
. Kdo z nich první chytí zajíce?
[B]++[B]++[B]++[B]++[B]
A |
C++D----B[-C----A]++ |
---|---|
B |
+C--D[---A--B]+ |
C |
-A++B[+++C++D]- |
D |
--C++++A[+D++++B]--B |
;
) a vypište je vhodně naformátované:
split('; ')
a zbytek pořešíte pomocí strip()
a vhodných výřezů [:]
z řetězců, případně možná i replace()
.